måndag 21 september 2009

"ja ska bara"....


Usch de riktigt blåser upp till busväder utanför...kom hem från skolan å va litte frösen å då va de gött me en go soppa! =)



Gillar verkligen Keldas soppor!
Enkelt, går snabbt att göra å så e de nyttiga!
Favoriten e nog fisksoppan. Ja tar bara å steker laxfileér å lägger i, ihop med lök å paprika eller nåt sånt. Man kan ju lägga i va som helst men de e riktigt gött till mellanmål/lunch!
Ne här sitter ja när ja borde plugga...så då får ja väl sätta fart me de.
E så trött på de bara...de går visserligen i perioder å inte för de har vart överdrivet stressigt eller mycket just nu, men känner ändå att de e lagom motiverande.
Fattar inte att man ägnar så många år av sin livsstil till att studera. Helt sjukt egentligen!
Å när man väl e färdig , ja då fortsätter man på fri vilja!
Men de, å andra sidan, kanske e lite mer förståeligt, för då gör man ju nåt utan å bli "tvingad", plus att de förmodligen är nåt man vill syssla me å som man tycker är intressant. Förhoppningsvis. För ur min synvinkel, har ja ingen aning om va ja vill syssla me eller om de här e min grej :S
Lite scary...
Men då e de tur man har smågrejer att se fram emot, som förgyller å piggar upp vardagen =)
Har än så länge 2 småresor bokade inom snar framtid! Ska bli kul.
jaja...rapport va de.
Sen blire iaf ett styrkapass me Sandra å Carro, ska bli gött å anstränga nåt annat än hjärnan =)
/Katie*

2 kommentarer:

  1. jaa sant det med studierna..sjukt många år. Tänke rknappt på det, men det känns som om man vill ha ett bra jobb så är en utbildning vägen. Jag skulle må jättedåligt av att inte utvecklas om du förstår mig rätt. hade jag varit kvar som personlig assistent eller liknande sen jag tog studenten njeee..känns inte lockande.
    Kan också få sådana där känslor "shiet gör jag rätt/är det detta ja vill bli osv" men förmodligen tkr man det när man är färdig och har slitit hårt för det på flera år på universitet/högskola.
    Vad har du tänkt dig för arbetsplats framöver? 1 år kvar?
    vad är det för småresor som är inbokade, lite nyfiken. Ha de gott

    SvaraRadera
  2. Ja scvårt äre...ja vet inte riktigt vad du blir av din utb? *noll koll* Man får nog söka sig fram, ja tror iaf att man ser lite mer..vad man kanske vill göra sen.
    Jag är ju klar juni 2011 men har läst en 4 extrakurser också då:) Jag vill faktiskt jobba på ambulansen. men kommer säkert hamna på en avdelning med sjukhus/äldreboende till en start. men hoppas på ambulansen. Ska se om ja får läsa en akutkurs först. Tränar en del nu för att ha stark rygg och för att klara fystestet. Sedan får vi ju se, eg borde man söka sommarjobb. De tar ju in en del uskor (som jag redan är). Vore drömmen idagsläget. Men annars op-sköterska eller barnmorska. Men de blir nog efter 30+. Ska nog jobba och känna efter först;) Drömmar finns det många.
    Ska du flytta hemmåt efter utbildningen?

    SvaraRadera